Na moim kanale youtube jest już dostępny film zrobiony przez motorniczych dla motorniczych. Na chwile obecną wszystkie odcinki są niepubliczne i będą dawkował po jednym lub dwóch odcinkach dziennie. Także bądźcie czujni, skupieni i oczekujcie nowego już niebawem. Zapraszam na film.
Ja to bym zamówił temat o waszych zwrotnicach. Konkretnie chodzi mi o porównanie z tymi z Częstochowy. Fascynuje mnie ten czerwony kij do przekładania zwr. Dlaczego aż tak długi?
Długi chyba tylko dlatego, żeby lżej było przerzucać zwrotnice, bo te tutaj chodzą bardzo ciężko. Nawet do samoobrony się nie nadaje bo za długi i za ciężki. A w Częstochowie zwrotnice najprostsze z możliwych, jedno iglicowe w większości jak nie wszystkie o ile dobrze pamiętam.
…widzę na tych fotach, że te w Dublinie są solidnej konstrukcji. Takie masywne iglice przypominają mi te stosowane na kolei. Dlatego pytam. Czy są sterowane radiem ? czy sterownikiem na podczerwień?
Przed zwrotnicą jest pętla indukcyjna, w kabinie przycisk,działa tylko wtedy gdy tramwaj jest nad pętlą. Więc sam nie wiem, radiowo nie bo by działało z odległości a na podczerwień? hmm też chyba nie. No i są zwrotnice sterowane na zajezdni tylko i wyłącznie przez dyspozytora z jego pomieszczenia. Ja jedynie mogę nastawiaczam, z kabiny tych się nie da ustawić.