I po filmie

No i jak się dzieci film podobał? Ładne zdjęcia, komentarze i opisy? Chłopaki się spisali na medal? No to może teraz pora żebym i ja obejrzał, co? Bo szczerze mówiąc nie widziałem ani odcinka ;).

You May Also Like

About the Author: Sosq

2 Comments

  1. Dzięki za opublikowany materiał. Ja obejrzałem nawet kilka razy, oczywiście zdaję sobie sprawę że filmiki dla ludzi z poza branży są nudne. Zaspokoiłem swoją ciekawość o tramwajach w Dublinie. Najważniejsze co tam macie to zasada jazdy w odstępie przystanku wóz za wozem. No nasza centrala w wawce nie jest gorsza. Ale nie można porównywać ilości tras w Dublinie i waw. Każdy motorniczy z waw zanudziłby się na śmierć na tych Dublińskich torach tak tam spokojnie. Tutaj u mnie cały czas na skrzyżowaniach jest walka z samochodami a i tramwaj z tramwajem potrafi wojny prowadzić. No i pogoń w rozkładach jazdy, wyścigi tramwajowe uprawiamy cały czas. Loteria z dobiegającym do drzwi, ruletka na światłach. U nas jest weselej.

  2. Filmiki, jak pisze Krzycho, bardzo dobre, ale to tylko połowa zainteresowania. Jak mogę jeszcze prosić to proszę o: 1/ użycie piasecznicy (pokazanie jak załączyć, jak napełniają, jak działa, ile sypie, jak to wygląda na placu przy 40km/h z zewnątrz, 2/ hamowanie służbowe (elektrodynamika), hamowanie nagłe (elektrodynamika i szynowe plus hamulec postojowy, jeśli jest taka możliwość w Citadisach w trakcie jazdy przy hamowaniu nagłym) i hamowanie awaryjne (puszczenie czuwaka) przy V przelotowej (dajmy 50km/h) na placu na zajezdni (droga hamowania), 3/ zachowanie wozu na ekstremalnie śliskiej szynie (w Polsce na homologacji typu wagonu robi się to zazwyczaj z płynem do mycia naczyń i ślad na obu szynach po 100m, pełen rozruch i wjazd na taki odcinek przy przelotowej prędkości i pełne hamowanie robocze, bada się zachowanie systemów antypoślizgowych, piasecznic, hamulców szynowych, itp.), 4/ usuwanie typowych usterek (tzw. wiedza tajemna) jak np.: reset maszyny drzwiowej, reset sterownika hamulca postojowego (np. Knorr ma w sterowniku opcję resetowania przez obsługę pojazdu), 5/ jazda awaryjna (odłączenie np. części napędu, powiedzmy jednego wózka, falownika, itp.).

    Filmy ładnie nagrane ale to tylko 1/3 tego, co na początku umieć się powinno. Brakuje mi też instruktazu załączania wozu od podstaw na parę różnych sposobów (podstawowy, sposób awaryjny, jesli w Citadisach istnieje), poza tym krótkie omówienie budowy tramwaju (pokazanie, że szynowe się bujają bo wiszą tuż nad szyną, gdzie jest pompa hydrogeretu, jeśli wycieknie olej, skąd może wyciec, żeby to poznać, gdzie są znaki granicznego zużycia kół na obręczach, jak poznań uszkodzenia ślizgacza pantografu a szczególnie węgla ślizgu). Słowem: zabrakło PODSTAW podstaw, po których dopiero zaczyna się wyjechanie za bramę a tam wszystko to, co już właśnie zostało nagrane.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.